101 Anècdotes del Montseny

• 11 Novembre 2021
  • tipus: ACTIVITAT
  • tarifa: GRATUÏTA
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers (Biblioteca)
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

Presentació del llibre "101 Anècdotes del Montseny" d'Andreu Pujol Mas, ed. Efados.

Aquest llibre comprèn més d’un centenar de textos amens i didàctics que recullen fets històrics, llegendes, oficis, personatges i altres curiositats del massís del Montseny.

Amb una edició ricament il·lustrada, es tracta d’un volum que tant serveix per endinsar-se en el Montseny des de la butaca de casa com per utilitzar-lo com a guia i viure de prop el que s’hi explica. El Montseny és un territori de contrastos: proper a la ciutat, però, a la vegada, força desconegut fins fa relativament poc. El dinamisme de les seves valls difereix de la calma i l’aïllament dels seus boscos i cims, indrets rics en llegendes misterioses i supersticions. Fins i tot el paisatge mediterrani de les cotes més baixes difereix del clima subalpí de les altures en qüestió de pocs quilòmetres. El Montseny ha estat inspiració de literats i artistes de tota mena, i lloc d’estiueig de les classes benestants, però també és el paratge de les feines extenuants de bosquerols, pagesos, carboners i terrissaires. Bruixes, pintors, dones d’aigua, militars, clergues, presidents, tritons, avets i reis, sempre a l’ombra de les muntanyes, són alguns dels variats motius que tracten aquestes pàgines.

Fullejar parcialment el llibre

Autor

Andreu Pujol Mas (Breda, 1986) és llicenciat en Història i en Història de l’Art, té el màster en Iniciació a la Recerca en Humanitats i el postgrau en Gestió de l’Art Actual. És autor de llibres com ara Podran arranar, però no desarrelar. Vida de mossèn Pere Ribot i Sunyer (2012), Ministeri d’Incultura (2013) i Vam fer un referèndum (2018). Ha col·laborat habitualment amb diversos mitjans de comunicació, entre els quals TV3, Catalunya Ràdio, Telecinco, La Sexta, Cuatro, El Punt Avui, El Temps, El Periódico de Catalunya, RAC1 o Público. L’interès pel Montseny, el seu paisatge més immediat, el va portar a col·laborar amb el setmanari L’Actualitat del Baix Montseny i a impulsar la revista Montseny. Alguns dels articles que s’hi publicaren han ajudat a estructurar aquest llibre.

Activitat gratuïta amb aforament limitat.