APRENDRE A ESCOLTAR LA NATURA Reconeixement dels cants dels ocells

Del divendres 26 d'abril de 2013 al dissabte 27 d'abril de 2013

En aquest curs es donaràn eines bàsiques per aprendre a reconèixer els cants i vocalitzacions de les espècies d'ocells mes properes. El taller té una vocació clarament pràctica, es pretén que els alumnes es sensibilitzin i familiaritzin amb la pràctica d'escoltar la natura.

Professorat: Eloisa Matheu

DataDel divendres 26 d'abril de 2013 al dissabte 27 d'abril de 2013
Hora18:00
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailreserves@museugranollersciencies.org

Sessions teòriques (Divendres 26 d'abril de 2013, de 18h a 20h. i dissabte 27 d'abril de 16h a 19h)
Conceptes relatius a la comunicació sonora: perquè, quan i com canten els ocells.
Cóm aconseguir reconèixer els cants. Conceptes acústics: Freqüència, amplitud, temps, timbre. Estructura del cant
La visualització del cant com a recurs d'aprenentatge: notacions i sonogrames. Veurem i analitzarem la fina estructura dels cants.

Sortida de camp (dissabte 27 d'abril de 7h a 13h)
Es practica l'escolta conscient que ens permet discriminar diferents sons, entendre conceptes com freqüència, intensitat, timbre, estructura, per arribar al coneixement dels cants de les diferents espècies d'ocells.
Describim els cants que escoltem durant la sortida, fem i revisem onomatopeies, etc., consultem les descripcions de les vocalitzacions que apareixen en les diferents guis de camp publicades i que sovint causen sorpresa.

Taller adreçat a persones que volen iniciar-se en el coneixement del cant i les vocalitzacions del ocells.
Durada del taller: 10 hores, una sortida matinals i dues sessions teòriques
Preu per alumne de 30€