APRENDRE A ESCOLTAR LA NATURA Reconeixement dels cants dels ocells

• tipus: ACTIVITAT
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

En aquest curs es donaràn eines bàsiques per aprendre a reconèixer els cants i vocalitzacions de les espècies d'ocells mes properes. El taller té una vocació clarament pràctica, es pretén que els alumnes es sensibilitzin i familiaritzin amb la pràctica d'escoltar la natura.

Professorat: Eloisa Matheu

Sessions teòriques (Divendres 26 d'abril de 2013, de 18h a 20h. i dissabte 27 d'abril de 16h a 19h)
Conceptes relatius a la comunicació sonora: perquè, quan i com canten els ocells.
Cóm aconseguir reconèixer els cants. Conceptes acústics: Freqüència, amplitud, temps, timbre. Estructura del cant
La visualització del cant com a recurs d'aprenentatge: notacions i sonogrames. Veurem i analitzarem la fina estructura dels cants.

Sortida de camp (dissabte 27 d'abril de 7h a 13h)
Es practica l'escolta conscient que ens permet discriminar diferents sons, entendre conceptes com freqüència, intensitat, timbre, estructura, per arribar al coneixement dels cants de les diferents espècies d'ocells.
Describim els cants que escoltem durant la sortida, fem i revisem onomatopeies, etc., consultem les descripcions de les vocalitzacions que apareixen en les diferents guis de camp publicades i que sovint causen sorpresa.

Taller adreçat a persones que volen iniciar-se en el coneixement del cant i les vocalitzacions del ocells.
Durada del taller: 10 hores, una sortida matinals i dues sessions teòriques
Preu per alumne de 30€