APRENDRE A ESCOLTAR LA NATURA Reconèixer els cants dels ocells

Del divendres 11 d'abril de 2014 al diumenge 13 d'abril de 2014

En aquest curs es donaran eines bàsiques per aprendre a reconèixer els cants i vocalitzacions de les espècies d'ocells mes properes. El taller té una vocació clarament pràctica, es pretén que els alumnes es sensibilitzin i familiaritzin amb la pràctica d'escoltar la natura.

Professorat: Eloisa Matheu

DataDel divendres 11 d'abril de 2014 al diumenge 13 d'abril de 2014
Hora19:00
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailreserves@museugranollersciencies.org

Sessions teòriques.

Conceptes relatius a la comunicació sonora: perquè, quan i com canten els ocells.Com aconseguir reconèixer els cants. Conceptes acústics: freqüència, amplitud, temps, timbre. Estructura del cant.

La visualització del cant com a recurs d'aprenentatge: notacions i sonogrames. Veurem i analitzarem la fina estructura dels cants. Descripció dels cants i vocalitzacions dels ocells.

Sortides de camp
Es practica l'escolta conscient que ens permet discriminar diferents sons, entendre conceptes com freqüència, intensitat, timbre, estructura, per arribar al coneixement dels cants de les diferents espècies d'ocells.

Descrivim els cants que escoltem durant la sortida, fem i revisem onomatopeies, etc., consultem les descripcions de les vocalitzacions que apareixen en les diferents guies de camp publicades i que sovint causen sorpresa.

Pràctica d'identificació auditiva i mostreig en petits grups. Posta a punt de les dades obtingudes.

Taller adreçat a persones que volen iniciar-se en el coneixement del cant i les vocalitzacions del ocells.

Durada del taller: 14 hores, dues sortides matinals i dues sessions teòriques.

Programa:

Divendres 11 d'abril de 19:00h-20:30h. Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Sessió introductòria

Dissabte 12 d'abril de 7:00h-12:00h: sortida de camp a les Franqueses del Vallès 16:30h-19:00h. Museu de Ciències Naturals de Granollers. Sessió teòrica

Diumenge 13 d'abril de 7:00h-12:00h: sortida de camp a Puiggraciós.

Preu de la matrícula: 30 euros

Oficina d'Atenció al Ciutadà