Aula de Malacologia Frederic Travé Alfonso

Del dimecres 20 de desembre de 2017 al diumenge 08 de juliol de 2018

Frederic Tarvé Alfonso (Barcelona, 1918 - Cubelles, 1982)

Home polifacètic, amb una activitat molt vital abocada al coneixement i col·leccionismes variats. Advocat de formació i president de la delegació de l'IBM a Catalunya. Es va casar amb Maria Antònia Maristany Ibarra (+Cubelles 2011), filla del comte de de Lavern. La Tona, va ser la companya que sempre li féu costat, acollidora i divertida amb els amics.

La col·lecció de malacologia està formada per unes 500 peces adquirides per Travé arreu del món en que predominen les espècies provinents de la regió indopacífica, més vistoses i de major grandària; algunes espècies es poden considerar rares o poc comunes. A més dels mol·luscs s'hi troben una trentena de coralls.

Quan Frederic Travé va morir la seva esposa va donar al Museu de Ciències Naturals de Granollers la biblioteca d'ornitologiae i de jardins, i diverses col·leccions de ciències naturals que formaven el seu museu particular, entre les quals aquesta de malacologia, la de papallones i la d'animals naturalitzats.

La sala recrea en part l'ambient de la museologia original de la casa de Cubelles, amb diversos plafons originals que trobem també a l'escala i a la biblioteca del museu.