Club de lectura Taxonomia: LES HISTÒRIES NATURALS, de Joan Perucho

Dijous, 04 de juny de 2020

Sinopsis

En el centenari del naixement de Joan Perucho, proposem la lectura de Les històries naturals (1960), la seva segona novel·la, i una de les més conegudes. En aquesta obra, Perucho va recuperar l’esperit de les lectures juvenils—les novel·les d’aventures i les històries de vampirs —i al mateix temps hi va fer una reconstrucció irònica i erudita de la Catalunya del segle XIX: del desenvolupament de les ciències de la Il·lustració i de les lluites polítiques que van desembocar en les guerres carlines.

El resultat una novel·la culta escrita com si fos una novel·la popular sobre un naturalista escèptic, Antoni de Montpalau, que acaba iniciant-se en el misteri d’un cavaller de Jaume I convertit en vampir, Onofre de Dip, i que recorre el Maestrat i el Berguedà en busca de noves víctimes.

Sobre l'autor - Joan Perucho

Joan Perucho va ser poeta, novel·lista, gastrònom, col·leccionista, crític d’art i amic d’artistes. És una de les figures més destacades de la literatura fantàstica a la península, on va introduir H.P. Lovecraft. Les històries naturals, és una narració de vampirs molt divertida que s’ha traduït a nombroses llengües. Però més enllà de l’obra literària, Perucho va crear un personatge fascinant: erudit, molt irònic, apassionat i exuberant.

Dijous 4 de juny de 2020, a les 19h.

Les històries naturals, de Joan Perucho

Amb Carles Flaquer, biòleg expert en ratpenats.

La sessió es realitzarà en línia i en directe a través de l'aplicació jitsi

Més informació: https://bit.ly/3fACANK

Inscripció previa: www.granollers.cat/inscripcionsbiblioteques