Conferència: Les matemàtiques a la màgia i viceversa

Dijous, 05 de febrer de 2015

A càrrec de Sergio Belmonte  professor de Matemàtiques i membre del MMACA

A qui no li agrada la màgia? Qui no s'ha preguntat alguna vegada....i això com es fa?. De fet, aquesta és la mateixa pregunta que es fan els matemàtics davant d'un problema. Veurem la connexió entre aquestes dues disciplines tant, aparentment, distants i veurem com es pot aplicar la matemàtica per a crear veritables efectes màgics. La màgia es converteix així en una aplicació lúdica de les matemàtiques i en una altra manera creativa de gaudir amb elles.

DataDijous, 05 de febrer de 2015
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailreserves@museugranollersciencies.org

Sergio Belmonte: Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat d'Espinardo (Múrcia) amb una especialització en Investigació numèrica i Estadística. Més de 10 anys com a professor de Matemàtiques, i concretament ara a l'Institut Alt Penedès de Vilafranca del Penedès, com a Coordinador de Batxillerat i col·laborador actiu amb les activitats que organitza el Creamat (Centre de Recursos per Ensenyar i Aprendre Matemàtiques). Aficionat a la màgia, i en particular a la cartomàgia (màgia amb cartes). Tot plegat l'ha portat a descobrir el lligam que tenen aquestes dues disciplines tant fantàstiques. És membre del MMACA.