El cicle migratori de la papallona migradora dels cards, Vanessa cardui: estat actual dels coneixements

Dimarts, 22 de maig de 2012

L'espectacular migració de Vanessa cardui que va tenir lloc a Europa l'any 2009, va permetre recollir moltíssimes dades a través d'una xarxa d'observadors a tot el continent. En els darrers anys hem estat processant tota aquesta informació que, combinada amb dades de radars entomològics, defineix, per primer cop, un model migratori coherent de l'espècie al Paleàrtic occidental i a l'Africa subsahariana. En aquesta xerrada s'explicaran els principals avanços en l'estudi de la migració d'aquesta papallona, i també s'incidirà en aquells aspectes que encara requereixen de treball addicional.

Xerrada sobre la migració de Vanessa cardui, la papallona migradora dels cards, a càrrec de Constantí Stefanescu, coordinador científic del Butterfly Monitoring Scheme de Catalunya.

DataDimarts, 22 de maig de 2012
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers
AdreçaFrancesc Macià 51, 08402 Granollers
ContacteMuseu de Granollers Ciències Naturals
Mailm.granollers.cn@diba.cat

Organitzada per la Societat Catalana de Lepidopterologia al Museu de Ciències Naturals de Granollers.