GLACERES, EFECTES DEL CANVI CLIMÀTIC

• del 03 Març 2016 al 29 Abril 2016
  • tipus: EXPOSICIÓ TEMPORAL
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers

Les glaceres són el millor indicador del canvi climàtic ja que no disposen de cap estratègia per adaptar-se a unes noves condicions, la seva indefensió és total. Ara, en un escenari d’escalfament global el retrocés del gel és contundent a gairebé tot el planeta, i el resultat de l’evolució del clima hi queda indiscutiblement reflectit.

Com a exemple, en només una generació, la nostra, serem testimonis de l’extinció total de les glaceres dels Pirineus, mai cap grup humà ho ha estat d’un fet de semblants característiques, enlloc del món, ni ha tingut els mitjans per donar-ho a conèixer.

La fotografia comparativa és la millor eina per divulgar-ho. L’exposició és una síntesi de 34 anys d’observacions, on a més, hem aprés que en condicions favorables el glaç avança amb la mateixa rapidesa i contundència . . . i no en dubteu, la història es repetirà.

Les imatges s'han exposat a FineArt i a l'Expo Internacional de Zaragoza dedicada a l'aigua. pel Centres d'Interpretació de les Glaceres Pirinenques.

Més informació a www.gelicehielo.com

Produïda per Jordi Camins. Premi Medi ambient 2012 de la Generalitat de Catalunya. Membre del GECCC Grup Experts en Canvi Climàtic de Catalunya.