Júpiter i la Lluna, al cel de tardor. Astronomia

Divendres, 12 de novembre de 2010

La Lluna serà a Capricorn i a primeres hores de la nit es trobarà en molt bones condicions perquè puguem veure’n el relleu amb el telescopi. El planeta Júpiter brillarà intensament a Aquari, proper a Peixos; junt amb les seves llunes es trobarà en una curiosa conjunció amb el planeta Urà; amb augment moderat i alt veurem com al planeta gegant li falta una banda equatorial, un fenomen poc freqüent.

Tot això i més enmig d'un fons estel•lar de luxe: la Lira amb Vega, el Pegàs, el Cigne, a la posta; més ben situats tindrem Andròmeda amb la Gran Galàxia, Taure, Bessons, etc. Si la nit és serena, podrem gaudir d'aquests astres tan fascinants.

Sortida guiada per Domènec Barbany (astrònom de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell).

DataDivendres, 12 de novembre de 2010
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers
AdreçaFrancesc Macià 51, 08402 Granollers
ContacteMuseu de Granollers Ciències Naturals
Mailm.granollers.cn@diba.cat

Cal portar calçat còmode, roba d’abric, sopar i begudes calentes. Qui tingui prismàtics o/i telescopi, que els porti; les llanternes han de ser de poca potència. Sortida nocturna al Corredor; tornada cap a dos quarts de dotze.

Inscripcions ON LINE: Oficina d'atenció al ciutadà