La 13a nit dels ratpenats a Collserola

Divendres, 07 de juliol de 2017

Els ratpenats cada cop són menys desconeguts. Molta gent ja sap que aquests mamífers voladors mengen tones d’insectes. Aquest canvi de percepció és degut a molts anys de difusió i sensibilització, sobretot gràcies a  La Nit dels ratpenats.

Des de fa 13 anys desenes de municipis de Catalunya dediquen unes hores d’una nit d’estiu a explicar què són els ratpenats i per quins motius val la pena protegir-los i conservar-los. Aquest 2017 també us proposem que us acosteu a alguna de les seus de la Nit dels Ratpenats per conèixer aquests fascinants animals.

DataDivendres, 07 de juliol de 2017
Hora18:00
Lloc de trobadaParc de Collserola
AdreçaCtra. de l'Església, 92, Sant Cugat del Vallès
ContacteConsorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Veniu a conèixer aquests mamífers voladors, què fan, on viuen, què mengen i com els protegim. La Nit Catalana dels Ratpenats s´ha consolidat com una activitat d´estiu a molts municipis i espais naturals de Catalunya per conèixer més aquests mamífers voladors que actuen com a bioindicadors dels possibles efectes del canvi climàtic.

La programació de l'activitat serà:

18.30 El conte del ratpenat. Espectacle a càrrec de la Companyia de Pallassos.

19.30 Xerrada amb projecció d’imatges: una ullada als ratpenats, caixes niu per a ratpenats; com s’estudien els ratpenats.

20.45 Pausa - Berenar

21.15 Passejada nocturna conjunta pels voltants per tal d’observar l’activitat dels ratpenats mitjançant l’ús de detectors d’ultrasons. Cal portar: el berenar, un llum petit i calçat i roba adequada.

22:00 Cloenda

Aquesta activitat és gratuïta pels participants però comporta una despesa de diners públics, per això és important que abans d'inscriure-us comproveu la vostra disponibilitat. Les baixes suposen una gestió extraordinària i poden provocar que persones en llista d'espera no puguin aprofitar les vacants.

És imprescindible la inscripció prèvia per poder participar a l'activitat. Places limitades. Activitat recomanada a partir de 8 anys.

Inscripcions:

Fabrica del Sol: ajuntament.barcelona.cat/lafabricadelsol/inscripcions/la-nit-dels-ratpenats

Centre Cívic l’Elèctric: cclelectric@cclelectric.com o telèfon: 932 054 009