La 15a nit dels ratpenats - Bagà

Del dissabte 12 d'octubre de 2019 al diumenge 13 d'octubre de 2019

Els ratpenats cada cop són menys desconeguts. Molta gent ja sap que aquests mamífers voladors mengen tones d’insectes. Aquest canvi de percepció és degut a molts anys de difusió i sensibilització, sobretot gràcies a La Nit dels ratpenats.

Des de fa 15 anys desenes de municipis de Catalunya dediquen unes hores d’una nit d’estiu a explicar què són els ratpenats i per quins motius val la pena protegir-los i conservar-los. Aquest 2019 també us proposem que us acosteu a alguna de les seus de la Nit dels Ratpenats per conèixer aquests fascinants animals.

DataDel dissabte 12 d'octubre de 2019 al diumenge 13 d'octubre de 2019
Lloc de trobadaCentre d'informació i interpretació del Parc Natural del Cadí-Moixeró C. de la Vinya, 1 Bagà
AdreçaCentre d'informació i interpretació del Parc Natural del Cadí-Moixeró. Bagà

Curs introducció exprés al seguiment de ratpenats a Catalunya amb detectors d'ultrasons, quirohàbitats.

Vine a conèixer com es fa el seguiment dels ratpenats a Catalunya mitjançant l'ús de detectors d'ultrasons, Quirohàbitats, i aprendre a identificar a nivell bàsic els ultrasons i les espècies de ratpenats del Cadí-Moixeró. www.batmonitoring.org

A càrrec d'Adrià López-Baucells i Maria Mas, del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Lloc: Centre del Parc Natural Cadí- Moixeró, Bagà

Horari: Dissabte, de 17h a 24h (es pot allargar fins les 2h) i diumenge, de 9h a 14h.

Preu: Gratuït

Observacions:

- No es necessiten coneixements previs.

- Adreçat a tots els públics, en especial als interessats en fer el seguiment.

- És aconsellable portar ordinador portàtil, ratolí, material i roba de camp, frontal i roba d'abric.

- Sortida amb cotxes propis.