La Lluna i Saturn, protagonistes al cel de juny

Divendres, 14 de juny de 2013

Primer observarem la Lluna, quasi en fase de quart creixent amb els cràters i muntanyes ben destacats. És molt atractiva i impressionant amb el telescopi.
A Virgo (la Verge) hi trobarem Saturn, el més brillant, amb els anells molt oberts i ben visibles a partir d'uns 50 augments. La imatge de Saturn és única, espectacular i inoblidable.
Si anem molt més enllà del nostre sistema solar (cel profund), a simple vista gaudirem a ponent, els Bessons, el Cranc i Lleó, ja a prop de l'horitzó. Al zenit, el Bover, amb la brillant Arcturus i part de l'Óssa Major. En direcció sud n'hi ha d'extenses i en general poc brillants. Virgo és la més destacada amb la brillant estrella Espiga. Al nord, l'Óssa Major, l'Óssa Menor (amb la Polar), el Dragó, Cefeu i Cassiopea. A llevant es veuran la Balança, l'Escorpí, l'Àguila, la Lira, Hèrcules i Ofiüc, com a més destacades.

DataDivendres, 14 de juny de 2013
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers
AdreçaFrancesc Macià 51, 08402 Granollers
ContacteMuseu de Granollers Ciències Naturals
Mailm.granollers.cn@diba.cat

Lloc i hora de trobada: a les 9 del vespre al Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Cal portar calçat còmode, roba d’abric, sopar i begudes calentes. Qui tingui prismàtics o/i telescopi, que els porti; les llanternes han de ser de poca potència. Sortida nocturna al Corredor; tornada cap a dos quarts de dotze.
Sortida guiada per Domènec Barbany (astrònom de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell)

L'organització informa que totes les sortides i els tallers tenen les places limitades. Inscripcions obertes un mes abans de la data de la sortida. Inscripció ON LINE: Oficina d'atenció al ciutadà