La Lluna, Júpiter i Saturn al cel de maig

Divendres, 17 de maig de 2013

Júpiter, molt baix sobre l'horitzó es destacarà sobre ponent i amb el telescopi observarem el seu disc, creuat per bandes de núvols i alguns dels seus satèl·lits. Serà el primer astre que observarem abans que s'amagui sota l'horitzó.

Després apuntarem la Lluna, quasi en la fase de quart creixent amb els cràters i muntanyes ben destacats. És impressionant amb el telescopi.

A Libra hi trobarem Saturn, el més brillant, amb els anells molt oberts i ben visibles a partir d'uns 50 augments. La imatge de Saturn és única i inoblidable.

Si anem molt més enllà del nostre sistema solar (cel profund), a simple vista gaudirem de les constel·lacions de l'Óssa Major, l'Óssa Menor, el Dragó, Hèrcules, la Lira i el Cigne en molt bones condicions. A ponent, el Cotxer, els Bessons, el Cranc i Perseus, i Cassiopea ja a prop de l'horitzó. En direcció sud en veurem de molt extenses i en general poc brillants, llevat del Lleó i el Bover (Bootes), molt destacades. A algunes d'aquestes, amb binocles i telescopi hi trobarem objectes molt interessants.

DataDivendres, 17 de maig de 2013
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers
AdreçaFrancesc Macià 51, 08402 Granollers
ContacteMuseu de Granollers Ciències Naturals
Mailm.granollers.cn@diba.cat

Lloc i hora de trobada: a les 9 del vespre al Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Cal portar calçat còmode, roba d’abric, sopar i begudes calentes. Qui tingui prismàtics o/i telescopi, que els porti; les llanternes han de ser de poca potència. Sortida nocturna al Corredor; tornada cap a dos quarts de dotze.
Sortida guiada per Domènec Barbany (astrònom de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell)

L'organització informa que totes les sortides i els tallers tenen les places limitades. Inscripcions obertes un mes abans de la data de la sortida. Inscripció ON LINE: Oficina d'atenció al ciutadà