La Lluna, Mart, Saturn i més... al cel de maig. Dia Mundial dels Parcs Naturals

Divendres, 25 de maig de 2012

Començarem per observar la Lluna en quart creixent amb els cràters i muntanes ben visibles i contrastades. És bellíssima amb el telescopi.
Després observarem Mart, d'un color ataronjat amb un disc molt petit per la seva llunyania, fins hi tot a gran augment. Tot i així és molt atractiu amb el telescopi.
A Virgo hi trobarem Saturn, el més brillant, amb els anells ben visibles a partir de 50 augments. La imatge de Saturn és molt gratificant.
Si ens endinsem molt més enllà del nostre sistema solar (cel profund), a ull nu contemplarem les belles constel•lacions de l'Óssa Major, l'Óssa Menor, el Dragó, Hèrcules, la Lira i el Cigne en molt bones condicions.
A ponent, el Cotxer (Auriga), els Bessons, el Cranc i Perseus i Cassiopea ja a prop de  l'horitzó. En direcció sud en veurem de molt extenses, en general poc brillants, llevat del Lleó i el Bover (Bootes), molt destacades.
En algunes d'elles, amb prismàtics i telescopi hi trobarem objectes molt interessants.
Data: divendres 25 de maig de 2012. Dia Mundial dels Parcs Naturals

DataDivendres, 25 de maig de 2012
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers
AdreçaFrancesc Macià 51, 08402 Granollers
ContacteMuseu de Granollers Ciències Naturals
Mailm.granollers.cn@diba.cat

Lloc i hora de trobada: a les 9 del vespre al Museu de Ciències Naturals de Granollers, la Tela.
Cal portar calçat còmode, roba d’abric, sopar i begudes calentes. Qui tingui prismàtics o/i telescopi, que els porti; les llanternes han de ser de poca potència. Sortida nocturna al Corredor; tornada cap a dos quarts de dotze.
Sortida guiada per Domènec Barbany (astrònom de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell)

L'organització informa que totes les sortides i els tallers tenen les places limitades. Inscripcions obertes un mes abans de la data de la sortida. Inscripció ON LINE: Oficina d'atenció al ciutadà