MÉS MUSEU - Cursos i xerrades en línia

Del dissabte 06 de juny de 2020 al divendres 31 de juliol de 2020

CURSOS - MÉS MUSEU

Cicle de cursos telemàtics i interactius realitzats per investigadors i investigadores del museu, i professionals de d'altres sectors, pensats i dirigits a persones interessades a conèixer millor la natura.

Els cursos es realitzaran en línia i són gratuïts amb inscripcions prèvies (places limitades)

(anirem actualitzant i afegint-ne de nous, estigueu atents!)

• Programa de Seguiment de Ratpenats: QuiroHàbitats 1 - 1era edició

6 de juny, de 10h a 12h

• Programa de Seguiment de Ratpenats: QuiroHàbitats 2 - 1era edició

7 de juny, de 10h a 12h

Més informació i inscripció dels cursos QUIROHÀBITATS 1 i 2

• Programa de Seguiment de Ratpenats: QuiroHàbitats 1 - 2a edició

13 de juny, de 10h a 12h

Instructors: Adrià López Baucells i Maria Mas

• Taller d'il·lustració botànica: pintant un tomàquet amb aquarela
  • 18 de juny, a les 17h.

Il·lustradora: Geraldine MacKinnon (Chile)

Aprendrem a dibuixar i pintar, pas a pas, un tomàquet utilitzant la técnica húmit sobre húmit. Curs impartit en castellà.

Més informació sobre el curs

Inscripció AQUÍ

Inscripcions tancades.

Els que no us heu pogut incriure, podreu seguir el curs a traves del canal de YouTube del museu

• Il·lustració científica i naturalista de mamífers, tècnica de scratchboard
  • 16 de juliol, a les 17h.

Il·lustradora: Julia Roauax

Taller on aprendrem una mica més sobre la il·lustració científica i naturalista de mamífers, i una de les tècniques més interessants per realitzar pelatge: l'scratchboard.

Més informació sobre el curs

Inscripcions AQUÍ

Places esgotades

Llista d'espera AQUÍ

XERRADES - MÉS MUSEU

Aquest estiu, no et perdis l'estrena d'un cicle de xerrades magistrals en línia i dirigides a tot tipus de públic. Aquestes xerrades tractaran diferents temàtiques relacionades amb la natura i projectes de recerca.

Les xerrades és realitzaràn en línia i són gratuïtes.

(anirem actualitzant i afegint-ne de nous, estigueu atents! @mcngranollers)

• El seguiment de papallones diürnes català: CBMS
  • amb Andreu Ubach

17 juny 18:30h

El CBMS és el projecte de seguiment de fauna més longeu de la mediterrània, amb 27 anys de comptatges de papallones d'arreu del territori. Com funciona? Quins resultats s'han obtingut? Quin és l'estat de les papallones de Catalunya? Què ens diuen sobre el canvi climàtic i els canvis d'hàbitat? Com puc participar? L'Andreu Ubach, coordinador del CBMS, respondrà totes aquestes preguntes en directe i aquelles que surgeixin per part dels assistents durant la xerrada.

• Ruta pel Granollers científic - en línia
  • amb Miquel Carandell

25 de juny, a les 17h

Un zoo particular, una adoberia, un museu de ciències naturals, una fàbrica històrica...en aquesta activitat farem una ruta virtual per la història de la ciència i el passat industrial de Granollers coneixent anècdotes i petites històries del passat i present científic de la ciutat.

Amb la col·laboració de la Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica.

• Projecte Liró: descobreix el liró gris i el seu seguiment - en línia
  • amb Lídia Freixas

30 de juny, a les 18h

Encara no coneixes el liró gris? Saps que el Museu coordina un seguiment centrat només en aquesta espècie? En aquesta xerrada, entre moltes curiositats sobre aquest petit mamífer, descobrirem qui son els lirons, perquè és important el seu seguiment i com ho fem per estudiar-los. A més a més us explicarem què podeu fer si voleu formar part del projecte. No us ho perdeu, de ben segur que no us deixaran indiferents.

Si us heu perdut alguna de les xerrades, la podeu recuperar al nostre canal de YOUTUBE

MÉS MUSEU - UNA FINESTRA OBERTA A LA NATURA