Planetari: El Senyor dels anells

Del dissabte 09 de maig de 2015 al dissabte 16 de maig de 2015

El Senyor dels Anells

Saturn es troba a la constel·lació de l'Escorpí, i durant el mes de maig, quan el Sol es pon per l’oest, el planeta s’aixeca pel sud-est. És el moment de l’oposició. Sense saber-ho, mai no ens podríem imaginar que aquell punt moderadament brillant amaga una estructura meravellosa: un anell. És tant difícil d’imaginar, que el mateix Galileu no va saber interpretar la imatge que veia a través del seu telescopi.

Dins del planetari mostrarem com localitzar-lo en el cel, per, tot seguit, anar-lo a visitar de prop. Tot rememorant la nau Cassini-Huygens, aterrarem a la superfície del seu gran satèl·lit Tità. La seva atmosfera, més densa que la de la Terra i terriblement freda, fou descoberta per Josep Comas Solà des de l’Observatori Fabra de Barcelona. Entre mig de les boires entreveurem l’inquietat Senyor dels Anells.

DataDel dissabte 09 de maig de 2015 al dissabte 16 de maig de 2015
Hora---
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailreserves@museugranollersciencies.org

Dissabte 9 de maig: sessions de tarda a les 17:00h i a les 18:00h

Divendres 15 de maig: sessió de tarda a les 18:00h

Dissabte 16 de maig: sessions de tarda a les 17:00h i a les 18:00h

Infants menors de 12 anys: 1 euro
Adults: 3 euros

Activitat recomanada a partir de 5 anys

PLACES LIMITADES
A PARTIR DEL 2 DE MAIG, JA PODEU FER LA VOSTRA RESERVA.
PER CONFIRMAR-LA, CAL ARRIBAR DEU MINUTS ABANS DE L’INICI DE LA PROJECCIÓ.

LES INSCRIPCIONS PER CORREU ELECTRÒNIC (EMAIL) ES RECOLLIRAN FINS EL DIVENDRES A LES 14 HORES, POSTERIORMENT NO ES PODRAN ATENDRE.

Recordeu! Les reserves s'han de fer trucant al 93 870 96 51 de 9 a 14 h i de 16 a 19 h