Ponència. Les ineficiències mediambientals de l’agricultura moderna. El cas del Vallès (1956-2009)

• del 21 Febrer 2019 al 20 Febrer 2019
  • tipus: ACTIVITAT
  • Museu de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

Sala d'actes del Museu de Granollers, carrer Anselm Clavé, 40-42 a les 20h

A càrrec de Claudio Cattaneo (Universitat Autònoma de Barcelona)

Els problemes de sostenibilitat ambiental associats als processos d’industrialització i la consegüent arribada de la societat de consum són també típics dels processos de la producció agrària. El Vallès és un exemple paradigmàtic del procés d’industrialització de l’agricultura i del creixement dels paisatges urbans i periurbans a costa dels espais agraris i naturals oberts, amb el deteriorament de la qualitat territorial. Aquesta ponència explicarà l’evolució del sistema agrari a les comarques del Vallès entre 1956 i 2009, és a dir, durant el període de màxima expansió de l’agroindústria, i n’analitzarà les conseqüències paisatgístiques i ambientals. Entre aquestes, se centrarà l’atenció en els problemes de sostenibilitat ambiental de l’agricultura moderna, que ha millorat molt la productivitat de la terra i del treball invertit, però en canvi ha perdut eficiència energètica.

Claudio Cattaneo és llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Carlo Cattaneo de Castellanza (Itàlia) i doctor en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona. S’ha especialitzat en ecologia del paisatge, metabolisme social agrari i ecologia política, i ha publicat els seus treballs en revistes acadèmiques internacionals, com ara Sustainability, Ecological Economics i Regional Environmental Change. Actualment és professor d’Economia Ecològica a la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador postdoctoral a la Masaryk University de Brno (República Txeca).

Organitza:

Centre d'Estudis de Granollers