Presentació del Banc de llavors del Vallès Oriental

Dimarts, 18 de novembre de 2014

El proper dimarts 18 de novembre, a les 19.00 h, al Museu de Ciències Naturals de Granollers, tindrà lloc la presentació del Banc de Llavors locals del Vallès Oriental, un projecte de recuperació i difusió de varietats locals en que hi participen diverses entitats de la comarca.

A la primera part s’explicaran els objectius i funcionament del banc, i es presentarà el llibre de Varietats locals de mongetes del Vallès Oriental.

A continuació els assistents podran gaudir d’una degustació de plats elaborats amb varietats locals a càrrec de cuiners del col·lectiu CuinaVO. Durant la degustació es podrà visitar una petita exposició sobre agrobiodiversitat al Vallès Oriental i visionar vídeos de diferents productes de temporada elaborats per l’associació de consumidors la Magrana Vallesana.

L’acte comptarà amb la presència del President del Consell Comarcal, José Orive; el Diputat Delegat de Promoció Econòmica de la Diputació de Barcelona, Joan  Roca; i l’Alcalde de Granollers, Josep Mayoral.

Els assistents que ho vulguin rebran un exemplar del llibre Varietats locals de mongetes del Vallès Oriental.

L’acte està organitzat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers, el Consell Comarcal del Vallès Oriental, l’Ajuntament de Granollers, l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana, l’Associació Llavors Orientals i Slow Food Vallès Oriental. Compta amb la col·laboració de Cuina VO i l’Associació de consumidors la Magrana Vallesana i amb els i suport de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d’ocupació i seguretat social, i el Fons Social Europeu

DataDimarts, 18 de novembre de 2014
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailreserves@museugranollersciencies.org

PROGRAMA:

19.00 h Benvinguda. Toni Arrizabalaga, director del Museu de Ciències Naturals de Granollers

19.10 h Les llavors locals al Vallès Oriental.

• Presentació del llibre de varietats locals de mongetes. Jordi Puig, Pep Salsetes i Ricard Alcojor, Associació Llavors Orientals
  • El banc de llavors del Vallès Oriental. Vicenç Planas, Tècnic de l’Ajuntament de Granollers. Condueix: Carme Garrido, tècnica del Consell Comarcal del Vallès Oriental

19:45 h Parlaments

• Josep Orive, President del Consell Comarcal del Vallès Oriental
  • Joan Roca, Diputat delegat de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona
  • Josep Mayoral, Alcalde de Granollers

20.00 h Degustació de plats elaborats amb varietats locals a càrrec de cuiners del col·lectiu Cuina VO. Durant la degustació es podrà visitar una petita exposició sobre agrobiodiversitat al Vallès Oriental i visionar vídeos de diferents productes de temporada que ha elaborat l’associació de consumidors la Magrana Vallesana.