Rafael Patxot, mecenes, científic..., l'home

Del dijous 27 d'agost de 2015 al diumenge 11 d'octubre de 2015

L'exposició Rafael Patxot, Mecenes, científic... l'home és una exposició itinerant vers la figura de Rafael Patxot i la seva obra multidisciplinar.

Rafael Patxot (Sant Feliu de Guíxols, 1872- Ginebra,1964) va ser, segons el seu biògraf Joaquim Maluquer, “una figura única, singular i irrepetible del nostre panorama científic, cultural i patriòtic. Fou, en primer lloc, astrònom, i, sobretot, meteoròleg, havent contribuït decisivament al desplegament de la ciència del clima a Catalunya. Però l’actuació més destacada de Patxot – i per la qual és recordat – fou el mecenatge a favor de la nostra cultura”.

DataDel dijous 27 d'agost de 2015 al diumenge 11 d'octubre de 2015
Hora---
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailreserves@museugranollersciencies.org

L'exposició, comissariada per Manel Castellet (IEC) i Jordi Soler (Diputació de Barcelona), conté un àmbit dedicat a la personalitat i el llegat d'en Patxot i també conté obres i instal·lacions d'artistes que reinterpreten l'univers Patxot: Ana Garcia-Pineda, Roc Parés i Burgués, Jaume Pitarch, Job Ramos i Carles Santos.