Taller teòric-pràctic de fotografia naturalista d’estudi documental-científica

Del divendres 16 de juny de 2017 al dissabte 17 de juny de 2017

L'Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Granollers organitza un taller teòric-pràctic de fotografia naturalista en estudi.

Adreçat a:

- Professionals i afeccionats a les ciències naturals que gestionin col·leccions; documentalistes i públic en general, interessats a aprendre com obtenir imatges fotogràfiques de qualitat i millorar els resultats en aquest medi, l’estudi, tant fàcilment controlable.

Objectius:
- Adquirir destresa en la fotografia d’estudi a partir de diferents tècniques i mitjans.
- Aplicar correctament les normes bàsiques de teoria fotogràfica
- Aprendre a apreciar i interpretar la llum
- Utilitzar el fons mes adient en cada ocasió
- Potenciar i conèixer millor el nostre equip fotogràfic i les seves possibilitats
- Optimitzar la metodologia de treball

DataDel divendres 16 de juny de 2017 al dissabte 17 de juny de 2017
Hora---
Lloc de trobadaMuseu de Ciències Naturals de Granollers, nou edifici
AdreçaPalaudàries, 102 (Jardins Antoni Jonch Cuspinera), 08402 Granollers
Mailm.granollers.cn@diba.cat

Temari:

1.- Teoria i conceptes bàsics:
    * Introducció a la fotografia i el seu valor com a document científic i naturalista.
    * Composició d'una imatge: mesura de la llum, ús d'objectius, concepte d'equilibri i aplicació de les regles de composició. Lents especials i filtres. Fons de llum i problemes d’il·luminació.
    * Aprendre a resoldre problemes puntuals i aplicació de solucions fàcils
    * Normes bàsiques a l'ordinador
2.- Entrant em matèria pràctica:
    * animals morts... o vius
    * minerals, roques i fòssils
    * botànica
    * objectes plans: plecs d’herbari, caixes de col•leccions, originals impresos.

Professorat:
El taller serà impartit per Jordi Vidal, fotògraf naturalista reconegut tant per la seva vessant professional, com per l’àmplia tasca divulgadora en l’àmbit editorial i científic. Expert en macrofotografia i en fotografia documental i museística, col·labora estretament amb el Museu de Ciències Naturals de Barcelona (Geologia i Zoologia), l’actual Museu Blau i d’altres Museus i entitats culturals de Catalunya. És vocal en l’Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

HORARI:    Divendres 16 de juny de 17 a 20 h
                Dissabte 17 de juny de 16- 19 h

PREU:    de 75’-€ pels socis de l’AAMCNB
                de 100’-€ pels no vinculats (no socis i públic en general).