Ultrasons de dia i de nit

• 07 Octubre 2023
  • tipus: ACTIVITAT
  • Adults 4€ / Infants 2€
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

Activitat vinculada a l'exposició 'Ultrasons, de la natura a la medicina'

Què tenen en comú un ratpenat i un aparell d'ultrasons? Sabies que en la natura és un pou de solucions industrials i mèdiques? Els ratpenats ens han ensenyat la utilitat dels ultrasons per orientar-se a les fosques, fet que s'ha traslladat a la navegació marítima i al món de la indústria o en l'estudi del cos humà. Vine al museu a descobrir les aplicacions mèdiques relacionades amb les característiques d'aquests fantàstics mamífers alats. I això no és tot, al capvespre sortiràs a guaitar-los i aprendràs tots els secrets que amaguen!

Descripció de l'activitat

19.00 - 19.45 h - Coneixeràs de la mà de Xavier Serres, metge radiòleg de l'hospital la Vall d'Hebron, diferents aplicacions diagnòstiques i terapèutiques dels ultrasons en la medicina. Podràs veure com es fa una ecografia i observar és el cos humà per dins vist amb ultrasons en directe!

20:00- 21:00 h - Sortida al jardí acompanyats pel Doctor en biologia Carles Flaquer. Aquest explicarà com s'estudien els ratpenats a partir d'analitzar els ultrasons que aquests emeten. Equipats amb micròfons detectors d'ultrasons, es podran "escoltar" els ratpenats i s'explicarà com aprendre a identificar espècies i comportaments.

OBSERVACIONS

TALLER APTE PER A TOTS ELS PÚBLICS

Els infants menors de 12 anys hauran d'anar acompanyats de com a mínim d'un adult.

És necessària inscripció prèvia. Pagament en efectiu just el dia de l'activitat a recepció.