Xerrada: Els herbaris històrics, a càrrec de Laura Gavioli i Neus Ibáñez

• tipus: ACTIVITAT
  • Biblioteca Antoni Jonch del Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

En aquesta xerrada descobrirem de mà de Laura Gavioli i Neus Ibáñez de l'Institut Botànic de Barcelona, com les llibretes de camp i correspondència catalogades en els arxius ens ajuden a documentar els herbaris històrics que es conserven a l'Institut Botànic de Barcelona.

Reconèixer lletres de les etiquetes, contrastar dates i localitats de les prospeccions o establir quins botànics s'intercanviaven exemplars són algunes de les tasques que Neus Ibáñez i Laura Gavioli han realitzat i estan realitzant en les seves tesis doctorals.

Durant la xerrada també es parlarà de l'herbari dels anys 1930s i 1940s que es conserva a la Biblioteca del Museu de Ciències Naturals de Granollers. Aquest herbari va ser recopilat en els seus anys d'estudi per Antoni Jonch i Cuspinera, antic director del Zoo de Barcelona i fundador del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Aquesta activitat es realitza a la Biblioteca Antoni Jonch del Museu de Ciències Naturals de Granollers.