Xerrada: Frederic Travé i Alfonso, i la represa de l’ornitologia catalana

Dijous, 14 de febrer de 2019

La xerrada mostrarà al principal impulsor de la represa del moviment ornitològic català en la dècada dels 1950’s, en Frederic Travé i Alfonso (1918-1982).

Advocat de formació va presidir la delegació de la IBM a Catalunya, membre fundador de la SEO (Sociedad Española de Ornitologia) i dinamitzador de l’ornitologia a Catalunya, al llarg de la seva vida va recollir una important biblioteca especialitzada en els ocells amb més de 2.000 títols.

La seva muller Maria Antònia Maristany Ibarra (1922 – Cubelles 2011) va fer donació del seu fons bibliogràfic i la documentació sobre ornitologia, així com les col·leccions de malacologia, papallones i animals dissecats de Frederic Travé al Museu de Ciències Naturals de Granollers.

En aquesta xarrada es tractaran temes biogràfics i sòcio-ornitològics del finat així com el seu paper essencial en la fundació i funcionament de la Sociedad Española de Ornitología.

La xerrada serà impartida per Dr. Xavier Ferrer i Parareda és un veterà professor titular del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia, i Ciències Ambientals de la U.B. Està especialitzat en ornitologia i biogeografia i en la història dels ornitòlegs de Catalunya.

Frederic Travé al mig, amb Joaquim Maluquer a l'esquerra, i Salvador Maluquer, que també va fer una important donació al Museu de Ciències Naturals de Granollers, a la dreta.

DataDijous, 14 de febrer de 2019
Lloc de trobadaBiblioteca Antoni Jonch del Museu de Ciències Naturals de Granollers
AdreçaPalaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera - 08402 Granollers
ContacteBiblioteca Antoni Jonch
Mailbiblioteca@museugranollersciencies.org

Aquesta activitat es realitza a la Biblioteca Antoni Jonch del Museu de Ciències Naturals de Granollers.