5a nit Catalana dels ratpenats

Des de que durant l’estiu de l’any 2005 la Nit dels Ratpenats s’ha dut a terme, any rera any, cada cop amb més participació i amb molta expectació. Enguany els municipis que han acollit l’acte han estat: La Vilella Baixa (Priorat), Sant Julià de Cerdanyola (Berguedà), Poblenou del Delta (Montsià), Parc Natural de Collserola (Barcelonès) i Canyamars, Dosrius. PN del Montnegre i el Corredor. En total han participat de les activitats unes 400 persones.

Tot i tenir-los tant a prop els ratpenats són molt desconeguts i la majoria de gent els té por i no en sap quasi res de la seva vida nocturna dedicada a protegir-nos de tot tipus d’insectes. Així, un ratpenat d’aigua pot menjar fins a 60000 mosquits l’any i també són beneficiosos per l’agricultura ja que aprofiten qualsevol plaga per depredar insectes.

La nit dels ratpenats és una activitat que pretén mostrar que els ratpenats són animals inofensius que no s’enreden als cabells ni mosseguen si no se’ls agafa.

El Museu de Granollers de Ciències Naturals, conjuntament amb l’Associació Galanthus i el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, organitza la nit dels ratpenats amb pallassos, contes, cançons, xerrades, tallers i sortides nocturnes per sentir ultrasons. Aquestes activitats van dirigides a un públic familiar i es duen a terme el mes d’agost i setembre.