Abelles del Montseny

El dia 20 de maig és el dia mundial de les abelles. Des del Centre de documentació del Montseny ens unim a aquesta iniciativa que té per objectiu conscienciar sobre la importància de preservar les abelles i altres pol·linitzadors.

Els pol·linitzadors són molt importants en la reproducció de les plantes, també de les alimentàries, en l’agricultura sostenible i manteniment de la biodiversitat. Segurament el primer que pensem és en l’abella de la mel, però el 90% són abelles solitàries. Entre les abelles solitàries n’hi ha de constructores o talladores de fulles, fusteres i mineres, segons com construeixen els seus nius. Per això, hem fet un pòster divulgatiu amb pinzellades de l’ecologia d’algunes de les abelles que viuen al Montseny i que podeu descarregar en versió pdf.

La construcció d’hotels d’insectes per part d’institucions, centres educatius i ciutadans particulars és una de les moltes iniciatives que es porten a terme per cuidar els pol·linitzadors i entre ells, les abelles solitàries.