Bat Conservation International beca un investigador de l'Àrea de Recerca en Quiròpters per a un projecte a l'Amazònia

Un dels components de l'Àrea d'Investigació en Quiròpters ha estat becat per Bat Conservation International sota el programa "Student Research Scholarships" per a la realització d'un projecte a Centre Amazònia (Brasil) per a la realització d'uns macrotransectes de 2.5km a través de selva verge per tal d'estudiar l'efecte de la transició selva primària a secundària sobre les comunitats de ratpenats insectívors tropicals.

L'organització americana és una de les institucions més importants per la conservació de quiròpters a nivell mundial, i duu a terme projectes de recerca en desenes de països arreu de tot el món. El projecte ha estat valorat molt positivament per part de revisors professionals d'alt reconeixement i rebrà un ajut per a la seva realització durant aquest període 2013-2014.

El projecte constarà de dues expedicions a la selva tropical, corresponents a l'estació plujosa i seca, durant les quals seran realizades les prospeccions i el treball de camp. Els investigadors han apostat per l'ús de nova tecnologia per a la recerca: les pioneres estacions automàtiques de detecció d'ultrasons, que treballaran autònomament durant nits senceres gravant els sons de tots els ratpenats que creuin el seu radi de detecció (enregistrant els ultrasons emesos per a un posterior anàlisis i identificació). Aquesta metodologia ha estat àmpliament utilitzada i s'està perfeccionant a països com EEUU o per Europa, però manquen referències i estudis pilots en àrees menys prospectades, generalment en els tròpics, on la majoria dels sons dels ratpenats són completament deconeguts.

Es tracta d'un projecte innovador i sense cap referència prèvia a nivell mundial; englobat en el context d'un projecte de gran envergadura realitzat sota la supervisió de l'Instituto de Pesquisas de Amazônia (INPA) i la Universidade de Lisboa, i en cooperació amb el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Per més informació, consultar la web del PROJECTE.