Celebració del 30è aniversari del Consorci Besòs Tordera amb el documental “30 anys, 30 mirades”

El 29 de febrer de 1988 es va fundar el Consorci Bèsos Tordera.
Les línies d’actuació del Consorci són el sanejament en baixa (claveguerams municipals), el sanejament en alta (control d’abocaments, col·lectors, bombaments i estacions depuradores d’aigües residuals -EDAR’s-), la millora del medi fluvial, la promoció i educació ambiental i el suport als ens consorciats.

Aquest any, per celebrar el 30è aniversari, s’han realitzat 30 entrevistes a professionals i personalitats de diversos àmbits, vinculats amb l’entorn fluvial. Entre ells, s’hi troba Antoni Arrizabalaga, Director i conservador del Museu de Ciències Naturals de Granollers.
Amb aquest material han elaborat un llibre i el documental “30 anys, 30 mirades” que podeu veure aquí.

Durant aquests anys, el Museu de Ciències Naturals de Granollers va preparar la primera exposició de l’estat de la Conca del Riu Bèsos, ara fa trenta anys, i hi ha col·laborat en l’estudi de detecció de la llúdriga, entre altres.