Col·laboració del Museu amb el grup Àltima

Des del 2012 el Museu de Ciències Naturals de Granollers col·labora amb Àltima, un grup d'empreses catalanes amb més de 300 anys d'experiència en gestió de cementiris. Concretament el Museu du a terme l'assessorament per tal de fer el seguiment de les poblacions de ratpenats del Cementiri de Roques Blanques situat al Parc Natural de Collserola.

El programa el Medi Ambient de tv3 s'ha fet ressò del projecte en el qual Àltima dona suport a la millora i desenvolupament d'estacions d'escolta d'ultrasons automàtiques. Igualment el Cementiri de Roques Blanques ha integrat en el seu paisatge una caixa per ratpenats que s'espera que sigui ocupada en els propers anys i així afegir una colònia de ratpenats a l'entorn forestal del cementiri.