22.10.2019

Concurs fotografia a les xarxes socials amb motiu de l'any Margalef

General

El Museu de Ciències Naturals de Granollers organitza un concurs de fotografia a les xarxes socials amb motiu del centenari del naixement de Ramon Margalef.

Aquest any es commemora el centenari del naixement de l'ecòleg Ramon Margalef (1919-2004). Va ser un dels fundadors de l'ecologia moderna i un pioner de l'ecologia aquàtica. Entre d'altres fites, va ocupar la primera càtedra d’Espanya d’Ecologia a la Universitat de Barcelona (1967) i va obtenir nombrosos premis i reconeixements nacionals i internacionals.

Al llarg de la seva carrera va fer més de 500 publicacions, va investigar tant en aigües dolces, com en sistemes marins i terrestres. En destaquen els estudis sobre la successió dels sistemes naturals i la relació amb la diversitat i l’evolució; el paper de l’energia en la configuració de les comunitats d’organismes i la producció dels ecosistemes; i el paper de l’home dins el planeta amb les implicacions sobre la despesa energètica, la pol·lució, el cicle de l’aigua i el canvi de fesomia del territori.

Us convidem a participar a l’any dedicat a Margalef, a partir de captar, amb una fotografia, la imatge d’allò que més us ha cridat l’atenció sobre les relacions dels éssers vius i el seu medi, sobretot, el medi aquàtic.

Per participar en el concurs cal publicar una fotografia a través de les xarxes socials d'Instagram, Twitter i/o Facebook, amb les etiquetes  #ramonmargalef #naturagranollers

El període per concursar és des de la publicació d’aquestes bases fins al 31 de desembre de 2019.

- BASES DEL CONCURS:

La participació es farà mitjançant Instagram, Twitter i/o Facebook. Els requisits són:

•    Edat mínima de 18 anys.

•    S’ha de disposar d’un perfil actiu a les xarxes socials i seguir els perfils del Museu de Ciències Naturals de Granollers: Instagram, Twitter i/o Facebook (mcngranollers).

•    Les fotografies s’han de penjar durant el període comprès entre la publicació d’aquestes bases i el 31 de desembre de 2019.

•    Les fotografies penjades han d’anar acompanyades de l’etiqueta #ramonmargalef  i  #naturagranollers

•    Caldrà autoritzar els organitzadors i col·laboradors del concurs a poder utilitzar les fotografies presentades amb finalitat promocional. En aquest cas, se citarà el nom de l'autor de la fotografia.

•    Les fotografies han de mostrar el que més us ha cridat l’atenció sobre les relacions dels éssers vius que conformen els ecosistemes, sobretot al medi aquàtic. Hauran de ser obra original.

•    En cap cas seran un contingut aliè al tema proposat al concurs, ni contindran material obscè, sexualment explícit, violent, ofensiu o difamatori, ni es mostraran persones sense la seva autorització.

•    Cada participant pot presentar tantes fotografies com vulgui.

•    Les fotografies penjades dins del període corresponent que compleixin tots aquests requisits entraran en el concurs.

- JURAT:

El jurat estarà format per personal del Museu de Ciències Naturals de Granollers. Es valorarà l’originalitat de les imatges, la dificultat, la qualitat tècnica, així com la relació de la imatge amb l’obra de Ramon Margalef.

Els 15 dies posteriors a la data de finalització del concurs, s’escolliran els 3 guanyadors i s’anunciarà el nom (usuari) a través de les xarxes socials del Museu de Ciències Naturals de Granollers:

- PREMIS:

1r premi

•    Quatre entrades per a una visita guiada a l'exposició "Tu investigues!"

•    Quatre entrades per a una sessió del taller "Insectes, crancs i aranyes a les vostres mans!" (a escollir entre les sessions de gener a març de 2020)

•    Un formiguer de Messor barbarus

•    Una sortida guiada per a quatre persones amb els nostres investigadors (podreu triar  entre els projectes de seguiment de papallones, ratpenats o petits mamífers; i es farà durant l’any 2020)

2n premi

•    Quatre entrades per a una visita guiada a l'exposició "Tu investigues!"

3r premi

•    Dues entrades per a una visita guiada a l'exposició "Tu investigues!"