El canvi climàtic amenaça el futur del tritó pirinenc

Aquesta espècie de tritó que habita els torrents d'aigües fredes dels Pirineus i Prepirineus perdrà una gran part de la seva distribució i poblacions actuals com a conseqüència del canvi climàtic.

Aquesta es la principal conclusió d'un estudi publicat a la revista Regional Environmental Change en la que ha participat l'àrea d'herpetologia del Museu. Així doncs, l'extinció de les poblacions més meridionals, com el tritó de les Guilleries de la fotografia, és molt probable i l'espècie es mantindrà bàsicament en l'eix pirinenc.

REFERÈNCIA:

de Pous, P., Montori, A., Amat, F. & Sanuy, D. (2015). Range contraction and loss of genetic variation of the Pyrenean endemic newt Calotriton asper due to climate change. Regional Environmental Change. doi: 10.1007/s10113-015-0804-3.