01.03.2013 Notícies BiBIO - Papallones

El Catalan Butterfly Monitoring Scheme arriba a la vintena temporada

Lepidòpters

Enguany el Pla de seguiment de papallones diürnes de Catalunya, conegut com Catalan Butterfly Monitoring Scheme o CBMS, arriba a la seva vintena temporada.

Tot i que els primers mostreigs es van iniciar a l'itinerari del Cortalet (al Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà) l’any 1988, la xarxa del CBMS va començar a funcionar oficialment l’any 1994, moment en què s’hi van afegir 10 itineraris més. Fins la present temporada s'han recollit dades en més de cent vint itineraris repartits pel territori català, 66 dels quals van funcionar durant el 2012.

Des de l'inici del projecte s'han comptat 1.959.935 papallones corresponents a gairebé 200 espècies. En el treball de camp hi han participat més d'un centenar de voluntaris. El nombre total d'hores de mostreig acumulades és de 27.502 (més de tres anys!) i els quilòmetres recorreguts 39.226 (gairebé 1 volta completa a la Terra!). Amb totes aquestes dades els investigadors del projecte duen a terme una intensa tasca de recerca avalada per nombroses publicacions científiques.

Al web del projecte www.catalanbms.org trobareu informació sobre la metodologia del projecte i podreu consultar les dades recollides en les 19 temporades anteriors.