El liró gris en el programa “l’Espai Terra” de TV3

El dia 21 de novembre del 2011, es va emetre en el programa “l’Espai Terra” de TV3, un petit reportatge sobre el liró gris. Aquest programa de televisió va dedicar el seu reportatge, realitzat per Cori Calero, a aquest petit mamífer, el qual, és força desconegut per a la majoria de la població.

El liró gris o altrament anomenat rata esquirolera, juntament amb la rata cellarda són les dues úniques espècies de glírid presents a Catalunya. El liró gris va associat als boscos madurs de caducifolis on troba els requeriments necessaris pel bon desenvolupament del seu cicle vital.

L’equip del Museu de Granollers de Ciències Naturals que ja fa anys que segueix i estudia l’espècie i el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, expliquen durant el reportatge alguns dels aspectes fonamentals sobre la biologia i ecologia d’aquest peculiar rosegador.