29.09.2020 Notícies del Museu

El Museu de Ciències Naturals de Granollers entra a formar part de Prismàtic, la plataforma de coneixement de Gestió del Patrimoni Natural i la Biodiversitat

Grup de recerca

Prismàtic és una plataforma de coneixement d’accés obert dissenyada per ajudar a la presa de decisions durant la planificació i gestió del patrimoni natural i la biodiversitat. Aquest espai digital recull coneixement d’avantguarda sobre patrimoni natural i biodiversitat generat per centres de recerca i altres entitats, que es presenta resumit en unes fitxes que exposen els resultats científics en un llenguatge accessible per als gestors i planificadors.

Així, gràcies a Prismàtic, les persones encarregades de la presa de decisions podran estalviar temps en la cerca d’informació i estaran al dia de les darreres novetats que aporta la ciència a la gestió del medi natural.

Aquesta iniciativa ha estat impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i està coordinada pel CREAF. Hi participen els centres de recerca i entitats catalanes que produeixen coneixement en aquests temes i que s'han donat d'alta com a col·laboradors de la plataforma.

Des del passat mes de juliol, el Museu de Ciències Naturals de Granollers és col·laborador de Prismàtic i dóna a conèixer la recerca del grup BiBio en temes relacionats amb la conservació i gestió del medi natural a Catalunya.

Com a inici d'aquesta col·laboració, les àrees de papallones i micromamífers han preparat tres fitxes d'estudis recents. Properament s'hi aniran afegint treballs de totes les àrees per donar a conèixer les novetats en la recerca que es fa des del Museu.

Podeu consultar la plataforma a: http://www.prisma-tic.cat/que-es-prismatic