03.06.2014 Notícies BiBIO - Papallones

El Museu participa en un documental de David Attenborough

Lepidòpters

El passat 1 de juny, l'àrea de recerca en papallones del Museu va ser el focus d'una filmació per part de la productora anglesa Colossus, sobre les investigacions fetes darrerament al voltant de la biologia de la papallona migradora dels cards, Vanessa cardui.

El reportatge formarà part del documental titulat "Conquest of the skies", que constarà de 3 capítols filmats amb tecnologia 3D, i que s'emetrà a partir del gener de 2015 tant en televisió com en Imax. A la filmació va participar Constantí Stefanescu, que ha liderat la recerca en aquest tema, entrevistat per David Attenborough, famós per sèries excepcionals sobre natura com Planet Earth, entre d'altres.

Totes les imatges es van filmar a la zona de La Cabrera, a prop de la Sierra de Guadarrama, aprofitant el treball que l'equip estava realitzant aquests dies sobre els voltors comuns. Aquesta col·laboració és un reconeixement de la feina capdavantera del Museu sobre les migracions d'aquesta papallona i dels insectes, en general.