El SEMICE a les IX Trobades d'Estudiosos del Montseny

El passat novembre es va presentar els resultats del seguiment SEMICE a les IX trobades d'Estudiosos del Montseny. Es va destacar l'important paper que té la Xarxa de Parcs de Barcelona per aquest seguiment, amb 16 estacions actives d'un total de 22 històriques.

Aquest seguiment té un àmbit territorial molt extens, abarcant 9 Comunitats Autònomes i Andorra. Les espècies objecte de seguiment juguen un paper primordial en el funcionament dels ecosistemes terrestres, proporcionant aliment a un gran nombre de depredadors, i realitzant una important tasca dispersiva de llavors. En el període 2008-2016 s'han pogut capturar més de 6.500 petits mamífers de 23 espècies en les 93 estacions de seguiment.

Les activitats de formació i divulgació del projecte de seguiment SEMICE durant l'any 2016 han estat possible gràcies a una ajut de la Fundació Biodiversidad (convocatòria 2015)