Es convoca la 3ª Trobada de Col·laboradors del Projecte SEMICE

Es convoca la trobada pel proper dissabte 27 de maig (en jornada matinal de 10 a 14h) al Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Es tractaran els següents temes:

Novetats als voltants del projecte, que durant el 2016 ha comptat amb el suport econòmic per part de la Fundació Biodiversidad (Ministerio de Medio Ambiente) per a impulsar i consolidar el SEMICE. Això ha permés l’adquisició de material tècnic (paranys, pinces, etc.), el desenvolupament de les eines associades (web del projecte, fitxes de camp, formularis d’entrada de dades via web* i via dispositius mòbils*), i l’expansió a nivell estatal del projecte amb el nomenament de coordinadors regionals.

Resultats del projecte, 9 anys desprès del seu inici l’any 2008 analitzem els principals resultats, destacant la gran diversitat d’espècies detectada, les tendències de les espècies comunes, la evolució del nombre d’estacions i de col·laboradors, …

Vessant científica del SEMICE, donant a conèixer quines són les aplicacions científiques de realitzar un seguiment de petits mamífers a llarg termini. Conveni amb Diputació de Barcelona per incloure el SEMICE com a eina de seguiment a la Xarxa de Parcs Naturals, divulgació científica del projecte a nivell internacional (publicacions, congressos), realització de treballs de formació acadèmica en col·laboració amb les Universitats (Treballs de Màster UAB, Treballs de Fi de Grau UB), i altres col·laboracions amb equips científics per a obtenir sinèrgies (CREAF, equip d’estudi del mussol pirinenc).

Tallers pràctics, per tal de resoldre dubtes d’identificació d’espècies en ma, aprendre a processar exemplars morts, identificar a partir de restes cranials i posar a prova els nostres coneixements en tests d’autoavaluació.

Comptarem, com en altres ocasions, amb la participació del Toni Arrizabalaga, Conservador del Museu.

Us hi esperem!!!

Les activitats de formació i divulgació del projecte de seguiment SEMICE durant l'any 2016 han estat possible gràcies a una ajut de la Fundación Biodiversidad (convocatòria 2015)