Establint les bases del Seguiment de petits mamífers Comuns (SEMICE)

L’equip de recerca en petits mamífers del Museu de Ciències Naturals de Granollers acaba de publicar un article a Ecological Indicators (vol. 66, any 2016), revista especialitzada de prestigi internacional que publica investigacions sobre diversos aspectes dels indicadors ambientals.

El treball en qüestió recull els resultats del seguiment de petits mamífers realitzat a Andorra en el període 2008-2010 (amb el recolzament econòmic i logístic del CENMA, Institut d’Estudis Andorrans), i assenta les bases per al seguiment estandarditzat de petits mamífers seguint el protocol establert en el projecte SEMICE (SEguimiento de MIcromamíferos Comunes de España).

La manca de seguiments de petits mamífers mantinguts en el temps al continent europeu posa de manifest les dificultats que comporta l’estudi d’aquest grup d’animals eclèctic i força discret (espècies nocturnes i de mida petita). La focalització dels seguiments en espècies comunes i amb elevada detectabilitat pot permetre establir programes de monitorització robusts dirigits a una reducció de costos (tant econòmics com de temps).

En aquest sentit, la implementació d’una metodologia relativament senzilla, com la del SEMICE, pot ajudar a monitoritzar espècies de gran importància funcional en front de diverses amenaces com el canvi ambiental global.

Aquest treball representa una contribució del Grup de Recerca Emergent Bibio reconegut per la Generalitat de Catalunya (2014 SGR 226).