Estat actual de conservació del tritó del Montseny

El número de juny de 2013 de la revista d'observació, estudi i defensa de la natura, Quercus publica un article de l'àrea d'Herpetologia del Museu de Granollers.

Tritón del Montseny: el anfibio más amenazado de Europa occidental es el títol d'aquest treball efectuat en col·laboració amb el Parc Natural del Montseny i el Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrusa.

S'hi pot llegir informació actualitzada sobre sobre la situació actual de l'espècie i les mesures de conservació aplicades fins ara. Destaca especialment l'esforç que s'ha fet amb la seva cria en captivitat (més de 900 individus) i els primers resultats en l'alliberament d'una part d'aquests a la natura.