Frederic Travé Alfonso (Barcelona 1918 – Cubelles 1982)

Advocat de formació va presidir la delegació de la IBM a Catalunya, membre fundador de la SEO (Sociedad Española de Ornitologia) i dinamitzador de l’ornitologia a Catalunya, al llarg de la seva vida va recollir una important biblioteca especialitzada en els ocells amb més de 2.000 títols.

La seva muller Maria Antònia Maristany Ibarra (1922 – Cubelles 2011) va fer donació de la seva biblioteca i de la col·lecció del seu museu al Museu de Ciències Naturals de Granollers.