Inauguració de l’Aula de Paleontologia Joan Maria Viader

El proper dijous dia 18 de juny s’inauguraran les dues aules musealitzades del Museu de Ciències Naturals de Granollers en el seu edifici antic o casa Pius Anfres, la Tela. En aquests espais es realitzaran els diferents tallers didàctics adreçats a les escoles, instituts i grups familiars o d’adults. Les dues aules recreen un gabinet de ciències naturals clàssic amb peces de les col·leccions que avui trobem al museu, cada una de les aules està dedicada a un tema monogràfic i a les persones que han fet possible aquestes col·leccions.

Per la seva importància cal destacar l’Aula de Paleontologia Joan Maria Viader. Joan Maria Viader i Garí-Montllor va dedicar bona part de la seva vida a la seva passió per la ciència de la paleontologia, i va reunir una gran col·lecció de fòssils. La seva col·lecció ha estat dipositada per la seva filla Olga Viader i avui la podem veure tal com estava a la seva casa d’Aiguafreda. Aquesta col·lecció amb més de 5.500 peces és una mostra molt complerta dels fòssils d’invertebrats i plantes de Catalunya. Joan Maria Viader va treballar en la paleontologia vinculat al Museu de Paleontologia del Seminari Conciliar de Barcelona.