10.01.2010 Notícies BiBIO - Papallones

La cursa de relleus de la papallona dels cards

Lepidòpters

La migració del 2009 ha estat la més nombrosa dels últims 50 anys. El fet ha estat portada de revistes de projecció internacional com la prestigiosa Wildlife de la BBC i a Catalunya ha quedat ben enregistrat gràcies als recorreguts del programa de seguiment de papallones BMS que coordina el Museu de Granollers.

Aquesta primavera una expedició finançada pel CREAF es va dirigir al Marroc per buscar el punt d'emergència de les Vanesses dels cards. El destí era la vall del Souss al sud de l'Atlas, el país de les argànies, on les cabres s'enfilen als arbres i les tortugues morisques apareixen per tot arreu.

Aquest  reportatge del programa el medi ambient es fa ressò dels resultats d'aquesta expedició així com d'algunes peculiaritats de l'espectacular migració d'aquesta papallona.

Documents adjunts: