La geneta ens ajuda a conèixer les comunitats de petits mamífers

La geneta (Genetta genetta) és un carnívor de dieta generalista bastant freqüent en els boscos mediterranis catalans. Aquest depredador acostuma a alimentar-se de petits mamífers, animalons molt abundants en els nostres boscos. Els excrements de la geneta són dispositats en latrines, i el seu estudi ens ha permès esbrinar quines són les espècies depredades i aprofundir en el coneixement de la composició de les comunitats de petits mamífers. El Museu de Granollers porta estudiant la dieta de la geneta des dels anys vuitanta del segle passat. Enguany, tota aquesta feixuga tasca d'estudi ha donat els seus fruits, ja que l'equip de recerca en petits mamífers ha publicat un article sobre la utilitat de l'anàlisi de la dieta de la geneta per conèixer els patrons de distribució dels petits mamífers. Aquest article ha aparegut recentment en la revista alemanya Basic and Applied Ecology (2013), i es pot consultar en la llista de publicacions de l'Àrea de Recerca en Petits Mamífers.