LLAVORS LOCALS EN ELS HORTS COMUNITARIS DE GRANOLLERS

9 d’abril de 2019, Espai Congost, Granollers, 1/4 de 10 del matí. Un grup de nois i noies de la Unitat d’Educació Compartida de Parc Estudi assagen què explicaran en relació al planter que han produït i que cediran a la gent de diferents horts comunitaris de la ciutat.

Ells s’han encarregat de semblar les llavors en safates d’alvèols, regar-les i cuidar-les, fins que es s'han convertit en planter, i ara es disposen a explicar els detalls d’aquesta feina i les característiques principals de cada varietat; pebrot morro de vedell, albergínia de Menorca, tomàquet rosa ple gros, tomàquet pometa, i enciam nano d’alforja.

Comença l'explicació, els escolten unes 25 persones que participen en horts d’entitats i escoles (horts del Lledoner, hort de Ponent, hort de la Noguera, i Espai Congost). Son les que s'encarregueran de plantar aquestes varietats, les donaran a conèixer als seus participants, i miraran de recollir, seleccionar i guardar una part de les llavors que en surtin. En Jordi Puig, del Banc de Llavors del Vallès Oriental, explica com fer-ho, així es podran retornar en major quantitat de la que s’ha rebut i fer créixer les reserves d’aquest patrimoni que va estar en risc de desaparèixer.