Nòctuls a Collserola

El programa Espai Terra de Tv·3 explica la importància de conservar els ratpenats forestals, com per exemple els nòctuls, per tal de preservar els nostres boscs. Malgrat les grans extensions de boscs que trobem a Catalunya als ratpenats els hi manquen arbres vells amb suficients forats i clivelles on poder formar les colònies de cria. Per primer cop s'ha trobat nòctul petit (Nyctalus leisleri) a una caixa refugi situada al Parc Natural de Collserola. Cal recordar que aquests mamífers voladors són indicadors de l'estat de salut de la nostra Terra i controlen les poblacions d'insectes.