05.07.2012 Notícies del Museu

Observatori Esteve Duran

General

L'Observatori Esteve Duran és un dels pocs centres en el món que es dediquen simultàniament a la investigació científica i a la divulgació i l'ensenyament de l'Astronomia, pel que conta amb un dels telescopis més grans de Catalunya. Fundat per en Esteve Duran, apassionat de l'observació astronòmica, l’Observatori ràpidament ha esdevingut un dels centres capdavanters en la recerca del univers, destacant el descobriment de noves estrelles variables, el descobriment de planetes extrasolars i els estudis sobre atmosferes planetàries, tot lo qual constitueix un aspecte decisiu dintre de la història de l'observació astronòmica a Catalunya. L’Observatori ha publicat els seus treballs científics i col•laboracions a revistes especialitzades dins del món de l’astronomia i d’altres de difusió científica internacional d’alt prestigi. El seu nom prové del seu fundador, constructor i veí de Granollers, el Sr. Esteve Duran que el va inaugurar el desembre del 1994 i l’esperit que el va impulsar continua viu a través de la Fundació que porta el seu nom, que vetlla per la continuació de la activitat de recerca del Observatori i per posar a disposició de tothom els descobriments i activitats que es duen a terme.

L’Observatori Esteve Duran està obert a les visites d’escoles, centres d’ensenyament, empreses, associacions i particulars. És la ocasió ideal per a entrar en contacte amb la ciència de l’univers i un observatori astronòmic professional, i veure directament els astres al cel. Les visites estan guiades per un astrònom investigador que en tot moment explica el que estem veient, com funciona el telescopi, etc.

Us podeu subscriure al seu butlletí a info@foed.org

Observatori Astronòmic de Catalunya Esteve Duran Avinguda del Montseny, 46
08553 Seva