29.09.2009 Notícies BiBIO - Papallones

Parlen de nosaltres a BBC Wildlife

Lepidòpters

En el número de setembre de la revista de divulgació de natura BBC Wildlife apareix un article sobre l'espectacular migració de Cynthia cardui d'aquesta primavera on se citen les observacions de l'equip científic coordinat per Constantí Stefanescu que durant el mes de març va realitzar una expedició a Marroc en busca de les àrees de cria d'aquestes interessants papallones.

En la introducció de l'article l'autora, Rebecca Nesbit, contextualitza el 2009 com un dels millors anys per a la migració d'aquestes papallones degut a les importants plujes que van caure a Marroc durant la tardor i hivern passats i que es van traduïr en una excepcional abundància de cards i malves, les plantes nutrícies utilitzades per l'espècie.

Seguidament transcriu els comentaris de Constantí Stefanescu en referència a l'expedició que va realitzar per la zona de l'Anti Atlas marroquí durant la primavera d'enguany. Un dels objectius de l'expedició era confirmar l'existència de les zones de cria massiva (àrees font) que s'havien predit en treballs previs per mitjà de models climàtics i dades provinents del programa de seguiment de ropalòcers CBMS coordinat pel Museu de Granollers.

Enllaç a l'article aparegut a The Guardian: A flash of orange - it's Britain's biggest butterfly invasion
Enllaç a la web de BBC Wildlife: Volume 27 Number 10 (September 2009)