17.12.2013 Notícies BiBIO - Petits mamífers

Presentació del Treball de Fi de Grau per l'Alba Capdevila, alumna de Practicum del Museu

Petits mamífers

El passat 19 de setembre, l'Alba Capdevila, alumna de Practicum de la UB que ha fet les pràctiques al Museu, va presentar el seu treball de Fi de Grau titulat “Diferències en la morfologia i coloració de dues espècies de ratolins congenèrics simpàtrides: Apodemus sylvaticus i Apodemus flavicollis”.

El treball ha estat tutoritzat pel Dr. Ignasi Torre (tutor extern al Museu) i la Dra. Mª José López-Fuster (tutora interna a la UB). Aquest treball s'ha basat en la revisió de l’amplia col·lecció de pells que tenim al Museu, i pretén trobar les diferències morfològiques i de coloració que puguin existir entre ambdues espècies per tal de facilitar-ne la identificació i diferenciació al camp .

D’altra banda, també vol observar la variabilitat que hi ha entre poblacions de la mateixa espècie però de territoris diferents. En l’estudi s’han utilitzat pells d’exemplars adults dels anys 1995 i 1996 de les zones d’Eugi (Navarra) i el Montseny (Catalunya) situades al nord-est de la península Ibèrica. La presentació del treball davant del Tribunal de la UB va merèixer la nota de 8,3.

L'enhorabona, Alba!!!