Presentat a la UAB un treball de Màster sobre la dinàmica poblacional del ratolí de bosc

Martí Picón Aymerich, alumne del Màster en Ecologia Terrestre i Gestió de la biodiversitat de la UAB, va presentar el passat 22/09/2016 els resultats del seu treball d'investigació davant del Tribunal universitari. Aquest treball, que ha estat dirigit pel Dr. Ignasi Torre (MCNG) i el Dr. Francesc Muñoz (UAB), tracta dels efectes que tenen les variables extrínseques (climatologia) i intrínseques (denso-dependència) sobre la dinàmica poblacional del ratolí de bosc (Apodemus sylvaticus) en un entorn mediterrani. Les dades han estat recollides en el període 2008-2015, gràcies al programa de seguiment de petits mamífers comuns (SEMICE) que es desenvolupa a sis parcs naturals de l'entorn de Barcelona.

Durant aquest període es documenta un descens sgnificatiu de la població de ratolí de bosc, al mateix temps que es detecta un increment de la temperatura mitjana. Els principals resultats posen de manifest uns efectes molt importants de la densodependència i l'estacionalitat, amb efectes marginals del dèficit hídric, tant en el cas de l'abundància com en el cas de la taxa de canvi anual.

El treball ha rebut una qualificació de 7,3 sobre 10.

Felicitats Martí!!!