Presentat un estudi dut a terme al tram d'AVE Córdoba-Málaga

L'Àrea d'Investigació de Quiròpters del Museu de Ciències Naturals de Granollers ha estat col·laborant amb l'empresa Minuartia i ADIF en el seguiment d'una mesura correctora sobre l'efecte de la infrastructura de l'AVE sobre una colònia de ratpenats.

L'actuació s'ha dut a terme entre els anys 2009 i 2011 i s'ha centrat en veure si el nombre d'individus i espècies d'un refugi (una mina situada a escassos 200m de la via) havia disminuït després de les obres. Per altra banda també s'ha avaluat l'efecte que ha tingut la pantalla situada a la via per tal d'evitar l'atropellament en massa de ratpenats.

Els resultats mostren que la colònia no ha disminuït i que la major part de ratpenats que surten del refugi eviten creuar la via, en gran part gràcies a la pantalla.