Primer registre de leucisme pel gènere Phyllostomus (ratpenat frugívor neotropical)

Durant un estudi de fragmentació de boscos a l'Amazònia brasilera en el que el Museu de Ciències Naturals de Granollers està col·laborant, es captura el primer registre de leucisme per Phyllostomus discolor. Aquesta dada, a més, representa la primera cita de leucisme pel gènere Phyllostomus

El leucisme és una alteració genètica que provoca l'aparició de pèl blanc en els mamífers i plumes blanques en les aus. Sol tenir una extensió parcial i no s'ha de confondre amb l'albinisme que és un altre tipus d'alteració genètica que provoca l'absència total de pigmentació corporal (pell, pèl, ulls, etc.)

L¡individu, una femella lactant, capturada en uns fragments de selva humida dins l'estació biològica de l'Institut Nacional de Recerca de l'Amazònia (INPA) on s'estava duent a terme l'estudi, fou fotografiada, analitzada i alliberada de nou en el mateix fragment de bosc. Presentava zones blanques al pèl de la cara i el dors, amb les ales tacades de blanc. Es tracta d'una espècie de mida relativament gran, típica de zones florestals neotropicals i que vola per entre les copes dels arbres (més fàcilment capturable amb xarxes japoneses elevades).

La freqüència d'aparició d'aquestes alteracions genètiques en les poblacions de quiròpters és un tema força desconegut, sobretot en relació a les conseqüències d'aquestes mutacions sobre els propis animals.

Per més informació sobre el projecte pots visitar el nostre SITE.